Czym są implanty?

Gdy nie masz zęba i zależy ci, aby twój uśmiech wciąż miał piękny blask, warto zastanowić się nad zastosowaniem implantu zębowego. Jest to niewielka śruba, najczęściej wykonana z tytanu, którą wszczepia się w kość szczęki, aby zastępowała korzeń zęba. Później montowana jest ceramiczna albo porcelanowa korona, którą dopasowujemy do barwy innych zębów. Przeczytaj więcej na temat implantów zębowych w naszym artykule.

Jakie rodzaje implantów wyróżniamy?

Na ogół wyróżniamy dwa rodzaje implantów, które można zastosować.

• Implanty podokostnowe. W tym przypadku budowana jest metalowa rama, którą dentysta umieszcza poniżej tkanki dziąsła na szczękowej kości. Niewielkie śrubki wystają z dziąsła, które po pewnym czasie od działań się zagoi.
  • Implanty śródkostne. Ten rodzaj implantu dentysta wszczepia w kość szczęki. Zabieg podzielony jest na dwie części, ponieważ połączenie śrubki z implantem może być wykonane dopiero gdy dziąsło się zagoi. Następnie ząb (lub kilka zębów) zostaje zamocowany na moście dentystycznym.

Jak przebiega wszczepienie implantów?

Zanim ostatecznie podejmiesz decyzję na wszczepieniu implantu, sprawdź czy zarówno struktura kości, jak i dziąsła są całkowicie zdrowe. Na początku należy iść na wizytę do stomatologa, który sprawdzi stan uzębienia i po wykonaniu RTG pantomograficznego zadecyduje, czy można wstawić implanty. Niekiedy do diagnozy konieczna jest również densytometria kości lub tomografia komputerowa szczęki.

Warto wiedzieć, że zabieg wszczepienia implantu jest bezbolesny za sprawą zastosowania znieczulenia miejscowego. Koniecznie należy się stosować do wszystkich instrukcji dalszego postępowania, które pacjent otrzymuje od dentysty po operacji. Warto również stawić się na kontrolę, najlepiej po 10-14 dniach od zabiegu.