Czy warto się zdecydować na implanty zębowe?

Utrzymanie stanu jamy ustnej w nienagannym stanie jest naprawdę dużym wyzwaniem. Niestety wizyty u stomatologa nie polegają wyłącznie na kontroli. Bardzo wielu pacjentów stosunkowo regularnie odwiedza dentystów, eliminując powstałe w jamie ustnej problemy. Czasami dochodzi nawet do sytuacji, w której niezbędne okazuje się wstawienie implantów zębowych. Kiedy dokładnie pojawia się taka konieczność?

Jakie są wskazania i przeciwwskazania do wstawienia implantów zębowych?

Leczenie implantologiczne, które jest przeprowadzane przez lekarzy stomatologów, wynika nierzadko z konieczności zadbania o estetykę uśmiechu. Bardzo często jest jednak spowodowane względami zdrowotnymi. Do najważniejszych wskazań do przeprowadzenia zabiegu polegającego na wstawieniu implantów zębowych – w Rudzie Śląskiej lub w innej, dowolnie wybranej miejscowości należy:

• brak jednego zęba,
  • brak kilku zębów,
  • konieczność polepszenia utrzymania protez ruchomych,
  • konieczność odbudowy zębów na stałe.

Należy jednak pamiętać o tym, że w wybranych przypadkach wstawienie implantów zębowych nie jest możliwe. Dzieje się tak na przykład wtedy, kiedy u pacjenta zdiagnozowano miejscowe procesy zapalne, np. przyzębia. Innym przeciwwskazaniem do leczenia implantologicznego jest między innymi niedostateczna ilość kości, ciąża, choroby krwi, choroby układowe czy choroby nowotworowe.

Dlaczego wstawienie implantów zębowych jest dobrym pomysłem?

Wstawienie implantów zębowych pozwala na cieszenie się pięknym i zdrowym uśmiechem przez cały czas – bez konieczności wyciągania ruchomego uzupełnienia protetycznego. Pacjenci decydują się na taki zabieg między innymi z tego względu, że dzięki niemu oszczędzają zęby własne: w przypadku leczenia implantologicznego nie ma konieczności szlifowania naturalnych zębów pod mosty.