Na czym polega chirurgiczne leczenie paradontozy?

Choroba tkanek przyzębia, która najczęściej występuje u mężczyzn po 30 roku życia – tak w skrócie można scharakteryzować schorzenie, jakim jest paradontoza. Jest drugą po próchnicy najczęstszą chorobą zębów u człowieka. Nie można jej lekceważyć – szybko wdrożone leczenie uchroni pacjentów z paradontozą przed poważnymi konsekwencjami, a nawet utratą zębów.

Kiedy potrzebne jest chirurgiczne leczenie paradontozy?

W lekkim stadium tę chorobę można zahamować wdrożeniem odpowiedniej higieny jamy ustnej i regularnym usuwaniem kamienia nazębnego. Jeśli jednak pacjent zgłosi się do stomatologa zbyt późno, a paradontoza jest już bardzo zaawansowana, wtedy konieczne jest rozpoczęcie leczenia chirurgicznego, aby odratować tkanki przyzębia i w miarę możliwości uchronić zęby przed ruchomością, a nawet ich wypadaniem.

Jak wygląda chirurgiczna interwencja przy paradontozie?

Zabiegi chirurgiczne przy tym schorzeniu polegają na odbudowie tkanki kostnej wokół zębów, regeneracji dziąseł i kieszonek zębowych, tak aby nie odkładał się w tkankach przyzębia nadmiernie kamień nazębny i nie dochodziło do nadmiernego namnażania bakterii. Przy zabiegach chirurgicznych przyzębia pomocny jest preparat Emdogain, który w połączeniu z zabiegiem chirurgii płatowej prowadzi do powstania wokół zębów nowej tkanki kostnej. Warto nie czekać na nadmierny rozwój schorzenia i już przy pojawieniu się pierwszej nadwrażliwości zębów lub krwawienia dziąseł podczas szczotkowania, niezwłocznie zgłosić się do stomatologa po pomoc i zaplanowanie procesu leczenia – będzie dzięki temu krótszy i szybciej zapobiegniemy pogłębianiu się paradontozy, chroniąc tym samym system osadzenia zębów w jamie ustnej i zapobiegając ich utracie.